PRIVACY BELEID EN PROTOL GEGEVENSBESCHERMING
In onderstaand protocol Gegevensverwerking wordt toegelicht hoe het Bedrijf omgaat met Persoonsgegevens en andere informatie van de Cliënt.
De begrippen in dit Protocol die beginnen met een hoofdletter hebben de betekenis zoals weergegeven in de Algemene Voorwaarden die beschikbaar zijn op de Website.
1.2 Het afhandelen van aanvragen of boekingen
Wanneer je een boeking maakt zijn de verplichte gegevens die wij nodig hebben voor een boeking naam, e-mailadres, samenstelling van het reisgezelschap, de verblijfsperiode, eventuele bijzondere voorzieningen en betalingsgegevens. Wij verwerken de informatie die is ingevoerd of op een andere manier is verstrekt.
Door het doen van een aanvraag of door het maken van een boeking word je automatisch opgenomen in ons adressenbestand. Wij gebruiken de gegevens om de status van je reservering en betaling te communiceren, om de boeking te maken, om je de nodige gegevens over het verblijf toe te zenden en om je service berichten te sturen. Tevens gebruiken wij de boekingsgegevens en gegevens over aanvragen om, op geaggregeerd niveau, analyses te maken en rapportages te draaien ten behoeve van onze strategische en operationele bedrijfsvoering.
Bedrijf verwerkt de hiervoor genoemde persoonsgegevens om je aanvraag of boeking te realiseren, dus deze zijn noodzakelijk voor de uitvoering van de overeenkomst tussen jou en Bedrijf. De persoonsgegevens die we in verband met de aanvraag of boeking verwerken, bewaren we over het algemeen 7 jaar en dat is conform wettelijke bewaartermijnen.
1.2 Het beantwoorden van je vragen of klachten en service mails
Vragen in verband met de boeking, aanvraag of andere opmerkingen of klachten kun je ons mailen. In dat geval gebruiken we de persoonsgegevens om je vragen af te handelen, opnieuw contact met je te kunnen opnemen en om overige benodigde actie in het kader van je klacht of verzoek te kunnen ondernemen. Wij leggen vast op welke momenten wij via welk kanaal met je contact hadden, de reden van het contact en de betreffende inhoud van wat is besproken of de mails die zijn uitgewisseld. Indien je nog niet in ons adressenbestand bent opgenomen, kan de klantenservice, wanneer je daarmee instemt, je vraag en contactgegevens vastleggen zodat de klantenservice je beter van dienst kan zijn en om eventuele toekomstige aanvragen of boekingen efficiënter te kunnen afhandelen. Indien je een online boeking niet hebt afgemaakt, kunnen wij contact met je opnemen om je aan de niet afgemaakte boeking te herinneren, om te vragen of er iets misging of om je op mogelijk andere woningen te wijzen die je in plaats daarvan wellicht interessant vindt.
Deze gegevens zijn noodzakelijk om de overeenkomst uit te voeren of deze zijn in het gerechtvaardigd belang van Bedrijf om je nog beter van dienst te kunnen zijn.
De gegevens die de klantenservice opslaat, worden 7 jaar bewaard.
De meeste van deze derde partijen zijn verwerkers en gebruiken persoonsgegevens alleen ten behoeve van Bedrijf. Deze partijen zijn voornamelijk in Nederland of binnen de EU gevestigd. Met verwerkers wordt een verwerkersovereenkomst gesloten die onder meer de geheimhouding en beveiliging van persoonsgegevens door deze derde partijen regelt.
Alleen wanneer Bedrijf hiertoe wettelijk verplicht is, worden persoonsgegevens verstrekt aan toezichthouders, opsporingsdiensten en fiscale autoriteiten. Wij wijzen je erop dat sommige van deze diensten verstrekkende bevoegdheden kunnen hebben, waarmee zij dergelijke verstrekkingen af kunnen dwingen.
Deze Privacyverklaring kan van tijd tot tijd worden geüpdate door Bedrijf. De aangepaste Privacyverklaring kun je vinden op onze website met een duidelijke vermelding dat het om een nieuwe versie gaat.
Laatste wijziging: juli 2022